Stručna razvojna služba

Stručni suradnik pedagog
Stručni suradnik pedagog sudjeluje u izradi Godišnjeg plana i programa rada, Godišnjem izvješću Ustanove te evidenciji rada pedagoga. Obavlja stručno–pedagoški rad u Vrtiću, prati realizaciju odgojno-obrazovnog rada, stručno pridonosi maksimalnoj efikasnosti odgojno-obrazovnih ciljeva te unapređuje cjeloviti odgojno-obrazovni proces, inicira primjenu suvremenih metoda i oblika rada u neposrednom radu s djecom. U suradnji s ravnateljem i stručnim timom izrađuje plan pedagoško-psihološkog obrazovanja odgojitelja i drugih djelatnika, predlaže i pomaže odgojiteljima u ostvarivanju programa stručnog usavršavanja, organizira i intenzivira rad internih stručnih aktiva, predlaže mjere za efikasniji rad, prenosi pozitivna iskustva, sudjeluje u radu stručnog tima i Odgojiteljskog vijeća te pridonosi razvoju timskoga rada u dječjem vrtiću. Pruža odgojiteljima-pripravnicima stručnu pomoć uvođenja u samostalan rad te organizira i prati studentsku praksu predškolskog usmjerenja. Predlaže, organizira i pomaže odgojiteljima organizirati različite oblike suradnje s roditeljima (komunikacijske roditeljske sastanke, individualne razgovore, kreativne radionice), pruža podršku roditeljima u njihovoj roditeljskoj ulozi kroz edukativne radionice te intenzivira suradnju roditeljskog doma i Vrtića. Sudjeluje u organizaciji radionica, predstava, izleta, zimovanja, ljetovanja, izložbi i drugih manifestacija u Vrtiću. Surađuje s drugim odgojno-obrazovnim čimbenicima u cilju unapređenja kvalitete odgojno-obrazovnog rada.

Stručni suradnik socijalni pedagog
Stručni suradnik socijalni pedagog u vrtiću sudjeluje u izradi Godišnjeg plana i programa rada, Godišnjem izvješću Ustanove te evidenciji rada socijalnog pedagoga. On obavlja neposredan odgojno – obrazovni rad s djecom, roditeljima i odgojiteljima, a surađuje i s tijelima izvan dječjeg vrtića. Usmjeren je na prepoznavanje rizika i pravovremeno reagiranje na pojavu problema u ponašanju kroz individualni i grupni rad s djecom. Socijalno-pedagoškom procjenom identificira djecu u riziku ili djecu s već razvijenim ponašajnim teškoćama te im pruža pomoć i podršku u adaptaciji i socijalizaciji. Usmjeren je na razvoj komunikacijskih, socijalnih i emocionalnih vještina, podržavanje i poticanje djeteta na društveno prihvatljivo ponašanje te poboljšanje njihovih životnih uvjeta. Također provodi individualni socijalno-pedagoški rad s djecom koja dolaze iz nepovoljnih životnih uvjeta i nestabilnih obiteljskih zajednica ili su proživjela traumatska iskustva koja ih dovode u rizik od nepoželjnih obrazaca ponašanja te pruža stručnu pomoć u izradi individualnog (prilagođenog) programa rada za djecu s teškoćama u razvoju koja se nalaze u programima predškolskog odgoja. U radu s roditeljima/skrbnicima, socijalni pedagog se fokusira na poboljšanje roditeljskih vještina putem individualnog savjetovanja ili grupnih radionica i sastanaka. U odnosu na odgojitelje, u suradnji s istima osmišljava preventivne aktivnosti, osigurava edukativne materijale, priprema ih na dolazak novog djeteta u odgojnu skupinu i pruža mogućnost stručnog usavršavanja. Sudjeluje u radu Odgojiteljskog vijeća te stručnog tima o svim stručnim pitanjima odvijanja djelatnosti.

Stručni suradnik psiholog
Stručni suradnik psiholog sudjeluje u izradi Godišnjeg plana i programa rada te Godišnjem izvješću Ustanove. On kontinuirano prati psihofizički razvoj i napredovanje djece, utvrđuje razvojni status, sudjeluje u planiranju procesa njege, odgoja, obrazovanja te analizira neposredni rad s djecom, provodi procjene spremnosti djece za polazak u osnovnu školu te izdaje mišljenja. Također, daje sugestije za planiranje i organiziranje poticaja za skupinu i pojedinu djecu, prati i proučava razvoj igre i drugih praktičnih aktivnosti u skupini i kod pojedine djece. Psiholog sudjeluje u prepoznavanju djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (darovite djece i djece s teškoćama) te sudjeluje u organizaciji, provođenju i praćenju odgovarajućih mjera za navedenu djecu: opservacija i integracija djece s teškoćama u razvoju u redoviti odgojno – obrazovni proces. Također, dio je tima koji izrađuje i provodi individualizirani odgojno-obrazovni kurikulum. Sudjeluje u stalnom usklađivanju njege i odgoja pojedinog djeteta u vrtiću i roditeljskom domu, prati i poduzima mjere, osobito kod djece s posebnim potrebama i njihovim roditeljima. Radi na emocionalno-psihološkom snaženju obitelji za kvalitetniju pomoć u odrastanju djeteta te sudjeluje u svim oblicima educiranja roditelja o razvoju i odgoju djece (roditeljski sastanci, individualni razgovori). Psiholog sudjeluje u radu Odgojiteljskog vijeća i stručnog tima te organizaciji, provođenju i praćenju svih oblika internog stručnog usavršavanja odgojno-zdravstvenih djelatnika. Povezuje se s lokalnom zajednicom, zdravstvenim i obrazovnim ustanovama, ustanovama socijalne skrbi te unaprjeđuje cjelokupan rad u dječjem vrtiću.

Stručni suradnik logoped
Stručni suradnik logoped sudjeluje u izradi Godišnjeg plana i programa rada, Godišnjem izvješću Ustanove te evidenciji rada logopeda. Njegov rad obuhvaća praćenje komunikacijskog i jezično-govornog razvoja djece, prevenciju, detekciju i tretman odstupanja u komunikaciji, jeziku i govoru, kao i poticanje njihova daljnjeg razvoja. Neposredan rad stručnog suradnika logopeda uključuje opservaciju u odgojnim skupinama, procjene jezično-govornog razvoja te individualni ili grupni rad usmjeren na ublažavanje ili eliminaciju teškoća. Posredan rad odnosi se na suradnju s odgojiteljima, roditeljima i stručnim timom kako bi se osigurala odgovarajuća podrška djetetu u njegovom komunikacijskom, jezično-govornom i cjelokupnom razvoju. U suradnji s odgojiteljima, prati se jezično-govorni razvoj pomoću trijažnih listi i lista procjene, odgojitelji se educiraju o urednim razvojnim miljokazima te o specifičnim karakteristikama komunikacijskog statusa pojedinog djeteta. Također, pružaju im se savjeti za poticanje razvoja jezika i govora u skupini i individualno. Roditeljima se kroz individualne razgovore pruža podrška u razumijevanju komunikacijskih i jezično-govornih karakteristika djeteta, savjetuje ih se o poticajnim aktivnostima kod kuće te ih se po potrebi upućuje na dodatne dijagnostičke preglede. U suradnji sa stručnim timom, provode se cjelovite procjene djetetovog razvoja i donose zajedničke odluke o daljnjim koracima. Logoped sudjeluje u izradi individualiziranih odgojno-obrazovnih kurikuluma za djecu s teškoćama u razvoju te piše stručna mišljenja. Logoped je također aktivan član Odgojiteljskog vijeća i stručnog tima, gdje sudjeluje u raspravama o stručnim pitanjima vezanim uz rad ustanove. Dodatno, surađuje s drugim ustanovama koje djeca pohađaju, povezuje se s lokalnom zajednicom i doprinosi unaprjeđenju cjelokupnog rada u dječjem vrtiću u domeni komunikacije, jezika i govora.

Viša medicinska sestra
Sudjeluje u izradi Godišnjeg plana i programa rada, Godišnjem izvješću ustanove te evidenciji rada više medicinske sestre. Osigurava provedbu „Programa zdravstvene zaštite djece, higijene i pravilne prehrane djece u dječjim vrtićima“ (Narodne novine broj 105/02, 55/06, 121/07, 57/22). Vodi zdravstvenu dokumentaciju koju propisuje „Pravilnik o obrascima zdravstvene dokumentacije djece predškolske dobi i evidencije u dječjem vrtiću“. Pruža prvu medicinsku pomoć djeci i radnicima do potpune obrade te provodi preventivne mjere. Prati, nadzire i predlaže mjere za poboljšanje sanitarno-higijenskih uvjeta rada u dječjem vrtiću. Sudjeluje u organizaciji održavanja čistoće unutarnjih i vanjskih prostora gdje borave djeca, kontrolira i predlaže mjere preventivne zaštite. Sudjeluje u raspoređivanju pomoćno – tehničkog osoblja i nadzire njihov rad. Obavlja poslove koordinatora HACCAP tima vrtića. Sudjeluje u izradi jelovnika, svakodnevno nadzire postupak pripremanja hrane te kontrolira kvalitetu i kvantitetu dogotovljenih jela. Organizira i upućuje radnike na zdravstvene preglede, surađuje s higijensko – epidemiološkom, pedijatrijskom, stomatološkom, patronažnom i drugim nadležnim službama, organizira i provodi zdravstveno prosvjećivanje.
Surađuje s roditeljima putem individualnih konzultacija, organizacijom, prisustvovanjem i sudjelovanjem u realizaciji roditeljskih sastanaka te vršenjem prijema nove djece. U suradnji sa stručnim timom vodi brigu o planiranom ritmu dana u cilju zadovoljavanja osnovnih potreba djece. Prisustvuje i aktivno sudjeluje na Odgojiteljskim vijećima, internim stručnim aktivnima te radu stručnog tima.