ZDRAVLJE DJETETA I ZADOVOLJAVANJE OSNOVNIH POTREBA
Osnovno načelo kvalitete života djeteta u vrtiću je fleksibilno strukturirano zadovoljavanje osnovnih potreba djece što omogućuje prilagodljivost konkretnim razvojnim mogućnostima, poštivanje prava svakog pojedinca, te osigurava zadovoljenje specifičnih potreba i osobnih ritmova.
Standardizirani postupci vezani uz usvajanje rituala samozbrinjavanja djece u vrtiću pretpostavka su da se u svakoj odgojnoj skupini u svakodnevnom fleksibilnom rasporedu osigura: individualizirano usvajanje rutinskih radnji hranjenja, odijevanja, kulturno higijenskih navika, kretanja i dnevnog odmora, uz poštivanje različitosti, te da se osigura kvaliteta života koja daje prilike djeci da uče prepoznavati i prihvaćati vlastite i tuđe potrebe i izgrađivati skrbne odnosa prema drugima što je iznimno značajno.
Distribuirano vođenje temelji se na uvjerenju da svi uključeni u odgojno obrazovni proces imaju mogućnost doprinosa u skladu sa svojom ulogom.
Planiranje, praćenje, dokumentiranje, evaluiranje i procjena očekivanih ishoda usmjereno je na:
- dobrobit razvoja motoričkih potencijala
- emocionalnu dobrobit
- usvajanje higijenskih i prehrambenih navika kao preduvjeta zdravlja
- na odsustvo osjećaja ugroženosti i zabrinutosti djeteta
- razvoj sposobnosti privremene odgode zadovoljavanja potreba kroz usvajanje vještine samoregulacije i otpornosti na utjecaje okoline
- te sposobnost otkrivanja potencijalnih i aktualnih, zdravstvenih problema djeteta i rješavanju istih.
Očekivani ishod upravljanja kvalitetom zadovoljavanja osnovnih potreba djeteta je opća dobrobit za dijete što podrazumijeva subjektivan osjećaj djeteta da je zdravo, zadovoljno i da se osjeća dobro.