Međunarodni program eko škola

S implementacijom Međunarodnog programa Ekoškola u odgojno-obrazovni rad započeli smo tijekom pedagoške godine 2006./2007. kada smo stekli međunarodni status Eko vrtića. Nacionalni koordinator Ekoškola u Republici Hrvatskoj je Udruga Lijepa Naša.

Trajnim opredjeljenjem i promišljanjem o osvještavanju, očuvanju i njegovanju okoliša kontinuirano provodimo aktivnosti odgoja za održivi razvoj. Svako naše djelovanje odražava se na druge osobe pa i na okolinu koja nas okružuje. Kontinuiranim osvještavanjem odraslih i vlastitim djelovanjem u cilju očuvanja okoliša, kroz oporabu te racionalno korištenje resursa, nudimo djeci model ponašanja. Shvaćanjem vlastite ključne uloge u izgradnji boljeg svijeta i zajedničkim djelovanjem razvijamo suradnički način učenja i životne vještine koje su bitne za danas, za sutra, za budućnost.

Cilj programa: ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život djece, učenika i mladih te djelatnika Ekoškole

Zadaća: odgojiti mlade generacije osjetljivima na pitanja okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva u budućnosti

Status Ekoškole: Ekoškola mora dokazati da je u provedbi programa, prema zacrtanim smjernicama otišla korak dalje, produbila i proširila rad na izabranim temama te sve aktivnosti mora iscrpno dokumentirati na mrežnim stranicama Udruge Lijepa naša. Odgojno-obrazovne ustanove koje ispune postavljene kriterije i koje brigu za okoliš te promiču kao trajnu vrijednost i način življenja, dobivaju povelju o statusu Međunarodne Ekoškole i zelenu zastavu sa znakom Ekoškole. Ovo prestižno međunarodno priznanje dodjeljuje se na dvije/četiri godine, a potom slijedi obnova statusa.

Metodologija međunarodnog programa Ekoškola implementirana je u rad Ustanove, a sastoji se od sedam koraka:

  1. Eko odbor – ravnateljica, djeca predstavnici starijih odgojnih skupina, eko koordinatorice, predstavnici odgojno-obrazovnih djelatnika, administrativno-tehničkog osoblja, predstavnik roditelja i Eko kumovi (Grad Jastrebarsko, „Vode Jastrebarsko“, „Ceste Jastrebarsko“, tvrtka „Eko flor plus“)
  2. Ocjena stanja okoliša – Eko koordinatori, ravnateljica
  3. Plan djelovanja – svake pedagoške godine na prijedlog Odgojiteljskog vijeća donosi Eko odbor
  4. Praćenje stanja i ocjenjivanje – „Eko patrola u akciji“ (nositelji aktivnosti: predstavnici su odgojitelj, jedan dječak i jedna djevojčica odgojnih skupina koje su zadužene za provođenje ove aktivnosti tijekom pedagoške godine)
  5. Povezivanje s kurikulumom – nit vodilja je Plan djelovanja, a kreiranje poticaja i aktivnosti proizlaze iz potreba i interesa djece ovisno o dobi djece
  6. Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija – web stranica vrtića, lokalni mediji
  7. Eko kodeks – usuglašen na Odgojiteljskom vijeću

EKO-KODEKS, 2006.
«Veliki svijete, eko poruku šalje ti dijete:
Vjetar nosi naš dječji glas, Zemlju čuvajte za nas!»

EKO HIMNA “LJEPOTA ŽIVOTA”, 2008.

Ljepota života na našem planetu
plavo je more i ptica u letu.
ljepota života svaki je stvor
slon, mrav il glista, travka ili bor.

Refren:
Ljepota života u našem
kraju daje nam krila kao u raju.
2 x

Ljepota života su šuma i polje,
veliki i mali ljudi dobre volje.
ljepota života zdrava je duša
što prirodu voli, štuje je i sluša.

Refren:
Ljepota života u našem kraju
daje nam krila kao u raju. 4 x
daje nam krila kao u raju. 1 x

Još zrak nam je čist i bistre su vode
dimnjake naše nastanjuju rode.
voće nas hrani, mazi nas cvijeće
srce je puno beskrajne sreće.

Refren:
Ljepota života… 2 x