Inkluzivna odgojno-obrazovna praksa poštovanja i prihvaćanja različitosti djece te ostvarivanja prava djece na jednake šanse, tj. ostvarivanje jednakih prava za sve, u našem je vrtiću intenzivirana provođenjem EU Projekta „Development of inclusive preschool model“ kojega smo provodili u pedagoškoj godini 2013.-2014. a u sklopu kojega je izrađen i Priručnik za razvoj inkluzivnih ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
U naš vrtić uključuju se djeca s utvrđenim teškoćama u razvoju (Državni pedagoški standard predškolskog odgoja i naobrazbe, Članak 4.) u dobi od jedne godine starosti do polaska u školu. Dnevni boravak djece u vrtiću individualno je prilagođen vremenu koje zadovoljava specifične potrebe pojedinog djeteta i potrebe njihovih roditelja/skrbnika te se specifični uvjeti za djecu s teškoćama osiguravaju provođenjem edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti u području odgoja i obrazovanja, individualiziranim odgojno-obrazovnim programima te osiguravanjem podrške pomoćnika ili dodatnog trećeg odgojitelja.
Program se provodi za vrijeme boravka djeteta s teškoćama u odgojno-obrazovnoj skupini gdje međusobnom interakcijom sva djeca uče prepoznati i prihvatiti svoje i tuđe potrebe, poštovati različitosti i graditi skrbne odnose s drugima te zajedno organizirati aktivnosti koje mogu moralno, materijalno i duhovno podizati kvalitetu života cjelokupne zajednice. Neposredne zadaće odgoja i obrazovanja djece s teškoćama provode odgojitelji odgojno-obrazovnih skupina u koje je uključeno pojedino dijete s teškoćama uz podršku stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora i drugih članova stručnog tima ovisno o specifičnim potrebama pojedinog djeteta.
Naglasak u inkluzivnom odgojno-obrazovnom procesu stavlja se na izgrađivanje partnerskih odnosa i aktivno uključivanje roditelja/skrbnika pojedinog djeteta te suradnju s vanjskim ustanovama u čije posebne odgojno-obrazovne ili (re)habilitacijske programe je pojedino dijete uključeno.
Inkluzivni model podrazumijeva kreiranje poticajnog okruženja za cjeloviti razvoj pojedinog djeteta, integriranje njege, zdravstvene zaštite i pravilne prehrane djece u cjelokupan odgojno-obrazovni proces te kontinuirano praćenje, prepoznavanje i primjereno odgovaranje na specifične potrebe djeteta, poticanje i osnaživanje temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje s naglaskom na vještine samozbrinjavanja i socijalne kompetencije kako bi svakom djetetu omogućili ostvarenje njegovih razvojnih i ljudskih potencijala te aktivno i punopravno sudjelovanje u društvenom životu.
U skladu s Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju, prema odluci stručnog povjerenstva vrtića (ravnatelj, stručni suradnici i viša medicinska sestra) i preporuci relevantne institucije, u rad odgojno-obrazovne skupine u koju je uključeno dijete s teškoćama radi optimalnog zadovoljenja specifičnih potreba pojedinog djeteta, razumne prilagodbe i pružanja podrške uključuje se pomoćnik ili dodatni treći odgojitelj.
Strateški cilj Dječjeg vrtića Radost u području inkluzije je omogućavanje što kvalitetnije podrške djeci s teškoćama što podrazumijeva uvođenje dodatnog trećeg odgojitelja u svaku odgojnu skupinu u koju je uključeno dijete s teškoćama.