Redoviti cjelodnevni program odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi

Program je namijenjen djeci u dobi od jedne godine starosti do polaska u školu, redoviti program je po trajanju cjelodnevni, desetosatni te se provodi u svim objektima dječjeg vrtića Radost.

Temelji se na humanističkoj koncepciji i shvaćanju djeteta kao cjelovitog bića, prihvaćanju integrirane prirode njegova učenja koje se odvija u kontekstu odgojno-obrazovne ustanove u skladu s Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

Usmjeren je na razvoj kompetencija djeteta koje se poimaju kao razvojne i promatraju cjelovito, a potiču i procjenjuju individualno u odnosu na svako pojedino dijete. Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje su:

  1. Komunikacija na materinskome jeziku
  2. Komunikacija na stranim jezicima
  3. Matematička kompetencija i osnovne kompetencije u prirodoslovlju
  4. Digitalna kompetencija
  5. Učiti kako učiti
  6. Socijalna i građanska kompetencija
  7. Inicijativnost i poduzetnost
  8. Kulturna svijest i izražavanje

Provođenje Programa podrazumijeva kontinuirano praćenje, prepoznavanje i primjereno odgovaranje na individualne i razvojne potrebe djeteta, poticanje i osnaživanje temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje kreiranjem poticajnog okruženja za cjeloviti razvoj djeteta, integriranje njege, zdravstvene zaštite i pravilne prehrane djece u cjelokupan odgojno-obrazovni proces te stvaranje suradničke kulture unutar vrtića (izgradnja i njegovanje suradničkih odnosa odgojno-obrazovnih djelatnika i ostalih djelatnika), vrtića i obitelji (izgradnja i njegovanje partnerskih odnosa vrtića i roditelja/skrbnika djece) te vrtića i zajednice.

Prema inkluzivnom načelu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u redoviti program se uključuju djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (dijete s teškoćama – dijete s utvrđenim stupnjem i vrstom teškoće po propisima iz socijalne skrbi, darovito dijete – dijete kojem je utvrđena iznadprosječna sposobnost u jednom ili više područja) u vremenu koje zadovoljava specifične potrebe pojedinog djeteta i potrebe njihovih roditelja/skrbnika.

Neposredne zadaće odgoja i obrazovanja djece provode odgojitelji odgojnih skupina redovitog cjelodnevnog programa, a na unaprjeđenju cjelokupnog odgojno-obrazovnog rada i u provođenje Programa uključeni su članovi stručnog tima (ravnatelj, stručni suradnici pedagog, socijalni pedagog, psiholog, logoped i edukacijski rehabilitator te više medicinske sestre).

  • Dokumentiranje i vrednovanje programa provode odgojitelji i članovi stručnog tima u suradnji s vanjskim institucijama, a načini provođenja vrednovanja su:
  • vođenje pedagoške dokumentacije odgojno-obrazovne skupine
  • dokumentiranje i analiza postignuća djece (korištenjem foto i video zapisa, anegdotskih bilješki, dječjih radova, skala procjene, vođenjem portfolia odgojne skupine, individualnog portfolia djeteta s teškoćama u razvoju te individualnog portfolio potencijalno darovitog djeteta
  • provođenje refleksije i samorefleksije svih odgojno-obrazovnih djelatnika
  • provođenje i obrada upitnika za odgojitelje, za roditelje/skrbnike
  • izrada i prezentacija Godišnjeg izvješća o radu dječjeg vrtića