Stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika „INKLUZIJA DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU“

Odgojno-obrazovni rad u uvjetima inkluzije predstavlja izazov i za odgojitelje i za stručne suradnike, pa je s ciljem pružanja sveobuhvatne podrške organizirana edukacija na temu „Inkluzija djece s teškoćama u razvoju“. Edukacija je organizirana u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem Korak po korak, a u nju je bilo uključeno 30 odgojitelja i dvije stručne suradnice pripravnice – logopedinja i socijalna pedagoginja.

Budući da je individualizirani odgojno-obrazovni kurikulum važan element kvalitete rada u uvjetima inkluzije, neophodno je da odgojitelji posjeduju znanja i kompetencije vezane uz procjenu razvojnog statusa djeteta kao preduvjet za prilagođavanje kurikuluma i ostalih postupaka usmjerenih na razvoj djeteta.

Kroz 30-satnu edukaciju sudionici su imali priliku:

• uvježbavati primjenu različitih metoda procjene i pripremu obrazaca za njihovu primjenu u odgovarajućim situacijama, uzimajući u obzir prisutnost određenih teškoća kod djece,
• saznati kako rezultate procjene iskoristiti za određivanje preporuka za pedagoško planiranje, tj. izradu individualiziranog odgojno-obrazovnog kurikuluma, a sve s ciljem stvaranja sustava podrške koji će odgovoriti na potrebe svih sudionika,
• osvijestiti potrebe, izazove i prioritete roditelja djece s teškoćama u razvoju,
• upoznati se s elementima partnerstva s roditeljima djece s teškoćama u razvoju te razmotriti različite oblike suradnje,
• razmjenjivati iskustva vezana uz pripremu i podršku roditeljima kod uključivanja djeteta u vrtić,
• podsjetiti se na ulogu i značaj prilagodbe prostorno-materijalnog konteksta, kao i na značaj suradničkog učenja.