STEM U RPOO – počela nova edukacija za naše odgojitelje

U tijeku je još jedna edukacija za odgojitelje našega vrtića koja ima za cilj poticanja i popularizacije STEM edukacije u predškolskom odgoju i obrazovanju.

Edukacija je organizirana na poticaj odgojitelja, a u svrhu jačanju kapaciteta odgojitelja za provedbu STEM aktivnosti u vrtićkom okruženju te korištenju informacijsko-komunikacijske tehnologije u planiranju i provedbi aktivnosti unutar redovnog 10-satnog programa i kao kraćeg odgojno obrazovnog programa.

U edukaciju je uključeno 20 odgojitelja koji će u razdoblju od 14. siječnja do 17. veljače realizirati 20-satnu edukaciju koja obuhvaća četiri teme:

Teorijski okvir STEM edukacije u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
• Što je STEM i utjecaj rane STEM edukacije na razvoj djece; uključivanje STEM aktivnosti u grupni rad i igru, uspostavljanje poticajnog okruženja za provedbu STEM aktivnosti, razvoj računalnog razmišljanja (computational thinking), dekompozicija, apstrakcija, algoritmi, otklanjanje pogrešaka, iteracija, generalizacija-razvoj misaonih modela.

Provedbeni okvir STEM edukacije u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
• Elementi znanstvenog, inženjerskog pristupa u vrtiću; elementi desing thinking metodologije, robotike i programiranja te matematike u vrtiću; primjena edukativnih tehnologija u vrtiću s naglaskom na asistivnu tehnologiju za djecu s teškoćama u razvoju.

Praktične radionice s planovima i radnim materijalima za provođenje aktivnosti po modulima
• SCIENCE – razvoj znanstvenog mišljenja, obrazovna načela pri znanstvenom opismenjavanju, znanstveni pokusi i istraživači projekti u vrtićima
• TECHNOLOGY – korištenje tehnologije u odgojno-obrazovnom radu, Smart Games – logičke i strateške igre kao uvod u kodiranje, razvoj vještina programiranja i kodiranja u vrtiću, robotika u vrtićkom okruženju
• ENGINEERING – razvijanje vještina rješavanja problema kroz inženjerske izazove, veliki izumitelji i njihova otkrića: Tesla i Newton očima djece, korištenje lego setova u STEM aktivnostima u vrtiću.
• ARTS – razvoj kreativnosti kroz dizajn igrica, poticanje kreativnog rješavanja problema
• MATH – razvoj matematičke pismenosti u ranoj dobi, poticanje logičko-matematičke kompetencije, upoznavanje s geometrijskim oblicima i tijelima

Prostorno materijalno uređenje STEM istraživačkog kutića
• Projektni rad s odgojiteljima na procesu organizacije i uspostavljanja trajnog postava STEM istraživačkog centra u sobi dnevnog boravka, projektni rad s odgojiteljima na procesu planiranja poticaja i provedbe STEM aktivnosti u skupinama

Nositelj edukacije je pedagoginja Božena Vrgoč koja je među ostalim i osnivačica i predsjednica Instituta za STEM edukaciju i afterschool programe koji provodi kraći odgojno obrazovni program „STEM u vrtiću“ za rano učenje robotike i programiranja djece od 4-7 godina.

Po završenoj edukaciji odgojitelji će dobiti potvrdu o uspješno završenoj edukaciji.